عضویت    ورود
ورود به سایت
» » کاهش حملات سایبری به سیستم‌ها و خدمات کسب و کار در سه ماهه اول ۲۰۱۴


کاهش حملات سایبری به سیستم‌ها و خدمات کسب و کار در سه ماهه اول ۲۰۱۴

کاهش حملات سایبری به سیستم‌ها و خدمات کسب و کار در سه ماهه اول ۲۰۱۴

همکاران سیستم- نتایج یک مطالعه پژوهشی نشان می‌دهد در سه ماهه اول سال جاری میلادی از میزان حملات سایبری به سیستم‌ها و خدمات کسب و کار در سراسر جهان کاسته شده است.

به گزارش وب‌سایت zdnet، نتایج مطالعه شرکت آکامی (Akamai) نشان می‌دهد در سه ماهه اول سال جاری میلادی از میزان حملات سایبری که باعث قطع خدمات و از کار افتادن سیستم‌های کسب و کار می‌شود، کاسته شده است. بر اساس یافته‌های این مطالعه این حملات در سه ماهه اول امسال در مقایسه با سه ماهه قبل از آن کاهش یافته است، اما در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافته است.

یافته‌های پژوهشگران نشان می‌دهد سیستم‌ها و خدمات کسب و کار در سه ماهه نخست امسال ۴۹ درصد کمتر از سه ماهه قبل از آن هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند. این مطالعه حکایت از آن دارد که بر تعداد حملات سایبری به خدمات و سیستم‌های دولتی در ابتدای سال جاری میلادی افزوده شده است. علت بالا رفتن آمار حمله به سیستم‌های خدمات عمومی (دولتی) در این دوره افزایش حملات به سیستم‌های دولتی در سنگاپور گزارش شده است.

شرکت آکامی در این دوره ۱۶۴ سازمان در سراسر جهان را مورد مطالعه قرار داده است و دریافته است که از این میان ۲۶ درصد (۴۳ سازمان) چندین بار هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند که به قطع خدمات آن‌ها انجامیده است. پنج سازمان نیز اعلام کرده‌اند بیش از ۵ بار هدف چنین حملاتی قرار گرفته‌اند. یکی از سازمان‌ها نیز اعلام کرده است ۱۷ بار هدف حملات سایبری قرار گرفته است که این رقم بالاترین تعداد حملاتی است که در سه ماهه اول امسال به یک سازمان وارد شده و به قطع خدمات و از کار افتادن سیستم‌های آن انجامیده است.

بر اساس این گزارش، ۲۷ درصد از حملاتی که به قطع خدمات کسب و کارها انجامیده است سیستم‌های شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در بخش تجارت و بازرگانی را هدف قرار داده است. ۲۰ درصد از این حملات نیز متوجه بخش دولتی بوده است. سهم صنعت فناوری‌های پیشرفته (High-Tech) نیز از این میان ۹ درصد بوده است. سازمان‌های رسانه‌ای و سرگرمی نیز قربانی ۱۶ درصد این حملات شده‌اند. سهم کسب و کارها و سازمان‌های بزرگ از این حملات نیز ۲۸ درصد بوده است.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
کلمات کلیدی :
  • نویسنده : adib
  • بازدید : 2295
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 13

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : جمع عدد 12 بعلاوه 12 ؟ ( جواب بصورت عدد) ( برای تشخیص کاربر از ربات )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نماز نور چشم مومن است.

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 27
بازدید ماه:529
بازدید سال:3575
بازدید کل:407432