عضویت    ورود
ورود به سایت
» » ضرورت ارایه خدمات فضای مجازی بر بستر شبکه ملی اطلاعات


ضرورت ارایه خدمات فضای مجازی بر بستر شبکه ملی اطلاعات

ضرورت ارایه خدمات فضای مجازی بر بستر شبکه ملی اطلاعات

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور بر اهمیت مدیریت تحولات عرصه فضای مجازی و ضرورت حضور در آن با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی کشور تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، محمد حسن انتظاری – دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی در نخستین جلسه هم اندیشی مرکز ملی فضای مجازی با دستگاه های اجرایی کشور با موضوع سرويس ها و محتواهاي مورد نياز فضاي مجازي بر بستر شبكه ملي اطلاعات، گفت: تاکنون درخصوص شبکه ملی اطلاعات موضوعات بسیاری مطرح شده است اما آنچه که مسلم است با توجه به گستره فضای مجازی در جهان باید با همراهی و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی کشور در ارایه خدمات و مدیریت فضای مجازی وارد مراحل اجرایی شود.
وی با اشاره به تصویب طرح شبکه ملی اطلاعات در بهمن ماه 1392 توسط شورای عالی فضای مجازی کشور به عنوان زیرساخت پایدار ارتباطی کشور افزود: تحول کشور از حالت فعلی به حالت دیجیتال مستلزم همکاری همه دستگاه ها است تا بتوانیم سرویس های لازم را بر بستر شبکه ملی اطلاعات طراحی کرده و از طریق دستگاه ها پیاده سازی کنیم.
در ادامه این مراسم، دکتر عباس آسوشه – معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی نیز تصریح کرد: شورای عالی فضای مجازی نهادی سیاست گذار بوده و اجرای شبکه ملی اطلاعات به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان مسئول اجرای این طرح، واگذار شده است. وی در توضیح الزامات شبکه ملی اطلاعات افزود: با اجرای شبکه ملی اطلاعات در کشور زیرساخت ارتباطی امن در فضای مجازی ایجاد خواهد شد. در این شبکه، زیرساخت‌های ارتباطی با مدیریت مستقل کاملاً داخلی و حفاظت ‌شده نسبت به دیگر شبکه‌ها (از جمله اینترنت) خواهیم داشت. همچنین امکان عرضه انواع محتوا و خدمات ارتباطی سراسری در آن وجود دارد.
وی اظهار داشت: علاوه بر این، شبکه ملی اطلاعات، شبکه ای با قابلیت برقراری ارتباطات امن و پایدار میان دستگاه‌ها و مراکز حیاتی کشور با تعرفه رقابتی است.
گفتنی است؛ در این جلسه مهندس باقری اصل- سرپرست معاونت دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران به تشریح نحوه اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات و الزامات آن پرداخته و تامین محتوای آن نیز توسط نمایندگان دستگاه های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
کلمات کلیدی :
  • نویسنده : کارشناس
  • بازدید : 2038
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 24

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : بالاترين عبادت، عفّت شكم و شهوت است.

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 1
بازدید ماه:636
بازدید سال:636
بازدید کل:404493